Välkommen till Bergs Ryttarförening!
Nedan kan du läsa lite info om hur det är att rida hos oss, vilka regler som gäller och vad som förväntas av dig som elev.

Vårterminen -24

Terminen startar vecka 2 och slutar vecka 25.
De som rider på söndagar har sin sista lektion vecka 24. Den 16/6.

Höstterminen-24

Terminen startar vecka 33 och slutar vecka 51.

Medlemsskap

Alla som rider regelbundet på ridskolan ska vara medlem i föreningen.
Detta är för att våra försäkringar ska skydda er vid eventuella olycksfall.
Vid provapå ridning och aktiviteter behöver man ej vara medlem.
Medlemsavgiften är en årsavgift som läggs på första fakturan för året eller när man börjar som ny elev.

Fakturering

Vi fakturera månadsvis via Fortnox.
Du får fakturan på mail.

Abonnemang

När man anmäler sig till ridning tecknar vi ett terminsabonnemang som fortlöper till terminens slut.
Om du inte skriftligen avslutar ditt abonnemang fortlöper det även nästa termin.

Uppsägning

Vi har en månads uppsägningstid på ridabonnemangen.
All uppsägning sker via mail.

Avbokning & Igenridning

Om du inte kan rida din lektion avbokar du i respektive supertextgrupp senast kl. 12 samma dag.
Lektioner som är avbokade i tid kan i mån av plats ridas igen inom 4 veckor från avbokningstillfället.
Även detta bokas via Supertext.

Utrustning

Vid ridning ska eleven ha skor med klack och godkänd hjälm.
Elever under 18 år ska även ha godkänd säkerhetsväst level 3.
Hjälmar och västar finns att låna.
Hjälm ska bäras av alla elever under 18 år vid all hästhantering.

Vad förväntas av mig som elev?

Vi är en ideell förening och det är viktigt att alla hjälps åt, därför ingår följande för varje elev som rider på abonnemang.
  • Stalltjänst 1-2 halvdagar/termin. Då vi hjälps åt att fodra, packa höpåsar och göra rent i stallet.
    Ingen förkunskap krävs och ingen hästhantering förekommer.
  • Hjälpa till vid olika aktiviteter så som tävling, Pay & Jump, Öppet hus, städdag osv. minst en gång per termin.
    Man behöver inte vara fysiskt på plats under dagen utan man kan även hjälpa till genom att baka eller liknande.
  • Delta vid någon typ av försäljning ex. Newbody i den mån man kan.

Ordningsregler

• Vi har alla ett ansvar för den goda stämningen och för att alla ska må bra och trivas.
    Därför pratar vi positivt med och om våra ridkamrater, hästar och ledare.
  • Vi säger alltid Hej till varandra i stallet.
  • I stallet springer och skriker vi inte. Tänk på att det är hästarnas hem och där vill de ha lugn och ro.
  • Var noga med hygienen och tvätta händerna före och efter kontakt med hästarna.